неділя, 26 квітня 2020 р.

«Освіта не була готова до дистанційного режиму»: як карантин позначиться на якості знань

«Освіта не була готова до дистанційного режиму»: як карантин позначиться на якості знань«Освіта не була готова до дистанційного режиму»: як карантин позначиться на якості знань 20 БЕРЕЗНЯ 2020, 17:362740 Поділитись в Facebook Написати в Twitter 12 березня всі заклади освіти України припинили роботу у звичному режимі і перейшли на карантин. Міністерство освіти та науки зобов’язало педагогів забезпечити дистанційне навчання для школярів та студентів. ІА Дивись.інфо взялася з’ясувати, як відбувається впровадження дистанційного режиму і що про це думають експерти. Постановою Кабміну №215 від 11 березня 2020 року на всій території України введено карантин. Вихованцям дитсадків, учням, студентам заборено  відвідувати навчальні заклади. Натомість Міністерство освіти і науки України видає Наказ №406, яким зобов’язує керівників закладів освіти розробити план роботи закладів у час карантину за допомогою дистанційного режиму навчання і забезпечити гнучкий графік роботи для освітян. Додаткових відпрацювань у час поза навчальним роком не передбачається.
Карантин для вчителів Як зазначає заступниця міністра освіти та науки Любомира Мандзій, керівництво начальних закладів не має права вимагати присутності педагогів на робочому місці. Для технічного персоналу МОН рекомендує запровадити позмінний графік роботи. «При цьому звертаюсь до всіх директорів, заступників директорів  та очільників відділів освіти: не вимагайте присутності техперсоналу, якщо ситуація дозволяє. На місцях має залишитись стільки працівників, аби підтримувати життєдіяльність закладу, і не більше», – каже заступниця міністра. Педагоги ж у цей час мають налагодити з учнями дистанційну співпрацю, зайнятися організаційно-методичною роботою, попрацювати над самоосвітою. «Для дистанційного навчання сьогодні є дуже багато можливостей. Навчальні заклади мають автономію, вчителі мають автономію, тож можуть налагоджувати співпрацю з учнями у будь-який зручний спосіб, – розповідає очільниця департаменту освіти та науки Львівської міської ради Зоряна Довганик. – Деякі педагоги використовують месенджери для комунікації, як-от Viber, Telegram, інші взяли на озброєння онлайн-щоденники, або спеціальні платформи на зразок Google Classroom. Станом на четвер, 19 березня, можу прозвітувати, що всі школи Львова перейшли на дистанційну форму навчання». Карантин – це не канікули Водночас підкреслюють у департаменті, нікого з педагогів керівництво не має права змушувати писати заяву у відпустку на період карантину. «Навчальний процес триває. Карантин – це не канікули», – наголошує Любомира Мандзій. При цьому розмір заробітної плати вчителя повинен приблизно дорівнювати середньорічному показнику. Натомість керівництво навчальних закладів має право вимагати від педагогів звітування про виконану роботу. У який спосіб це буде відбуватися – питання персональних взаємин «керівник-підлеглий» і не регулюється законодавством. Освіта на межі Однак заступниця міністра визнає , що чинна нормативна база, що регулює питання дистанційного навчання в Україні, є застарілою і не відповідає вимогам часу. «Ми працюємо над вдосконаленням цього питання. Зараз рекомендуємо вчителям відтермінувати заповнення шкільних журналів до кінця карантинного періоду», – розповідає Мандзій. Про невідповідність української системи освіти вимогам часу говорить і експерт напрямку «Освіта» Українського інститут майбутнього Микола Скиба. «Свого часу Міністерсво освіти та науки України розробляло «Національну освітню платформу», яка мала б відповісти на запит суспільства і надати умови для дистанційного чи індивідуального навчання. На «платформу» планували завантажити навчальні матеріали та уніфікувати їх. Хоч такий портал все рівно був би більше зорієнтований на відтворення офлайн-освіти, а не створення онлайнового аналога, однак міг стати кроком до започаткування такої системи. Але розробка «Національної освітньої платформи» не увінчалася успіхом, а вчителі і школярі залишилися без систематизованої системи дистанційної освіти», – пояснює Скиба. Оскільки карантин в Україні є явищем доволі регулярним, МОН зобо’язане напрацьовувати модель дистанційного навчання, яка буде зручна і учням, і вчителям, вважає Микола Скиба. Це дозволить скоротити кількість зусиль, присвячених пошуку інформації і збільшити можливості її опрацювання. Школярам, студентам, випускникам Дистанційне навчання для студентів не відрізняється від загального правила: викладачі надсилають завдання до опрацювання, встановлюють крайній термін здачі, студент за допомогою месенжера або електронної пошти надсилає виконане завдання на перевірку викладачу. «Дещо важча ситуація з освітою для початкових класів. Діти швидко втрачають мотивацію, якщо не контролювати процес навчання. Тому тут необхідна допомога батьків. Важливо, аби в період карантину батьки приділяти дітям більше часу, перевіряли виконання завдань, пояснювали матеріал, допомагали», – зазначає вчителька початкової ланки однієї із шкіл на Закарпатті Олена Яремчук. Ризик, що за час карантину учні можуть заробити собі прогалину у знаннях, є, визнають у міністерстві. Аби карантинні заходи вплинули на якість освіти якомога менше, МОН спільно з телеканалом «Рада» запустило щоденну трансляцію безкоштовних відео уроків та онлайн-курсіввід 17 березня 2020 року. Телеканал «Рада» доступний на супутнику, кабельному телебаченні, а також на Youtube. Окрім того, трансляції також відбуваються на Youtube-каналі МОН. Онлайн-уроки проводять з дисциплін,  з яких учні складають ЗНО: українська мова та література; біологія; математика; історія. Однак це ще не всі доступні ресурси для вивчення наук, окрім викладених вчителями. Такі освітні портали, як  BeSmart, EdEra, Prometheus, iLearn надали безкоштовний відеоконтент для українських школярів. Крім того, на сайті Львівського регіонального центру оцінювання якості освіти опубліковано тести ЗНО за попередні роки. «Таким чином випускники можуть натренуватися, побачити зразки завдань, – розповідає очільниця Львівського регіонального центру оцінювання якості освіти Лариса Середяк. – Раджу учням особливу увагу приділити навчальним матеріалам з історії України: на  сайті представлені портрети, зображення, персоналії, дати. Готуючись за матеріалами з сайту, випускники можуть бути певні, що зображення, приміром, Софії Київської, трапиться у тесті саме таке, під тим самим ракурсом і не введе їх в оману». Тернопільський обласний комунальний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників, натомість, розробив уніфікований освітній портал для освітян та учнів, що містить навчальні матеріали уроків. «Є уроки для вчителів початкових класів, вчителів-спеціалістів, є курси з вивчення мов програмування і так далі. Вчитель реєструється у програмі, дає «ключ» учням і організовує навчання», – розповідає заступниця директора департаменту освіти і науки Тернопільської ОДА Наталія Біловус. Зазначимо також, безкоштовний доступ до своїх ресурсів відкрили Prometheus та CoursEra, а низка музеїв і галерей відкрила онлайн екскурсії. Серед них, зокрема, Національний музей природничої історії у Вашингтоні пропонує екскурсію постійною експозицією і поточною виставкою African bush Elephant & Rotunda. Ірина ЯКИМ

Дивись.info - https://dyvys.info/2020/03/20/osvita-ne-bula-gotova-do-dystantsijnogo-rezhymu-yak-karantyn-poznachytsya-na-yakosti-znan/

Немає коментарів:

Дописати коментар